Ham Radio de Luxe

Den sista gratisversionen av logg- och trafikprogrammet Ham Radio de Luxe, version 5.11a, finns nu att ladda ner en liten tid till på www.ham-radio-deluxe.com enligt tips på SSA:s hemsida. Snart kommer det endast att finnas som betalprogram. Det är ett kraftfullt program för loggning och radiokörande, även för fjärrstyrning av amatörradiostationen.

På klubben skulle vi behöva byta från vårt lite gammalmodiga Logger till något mer modernt. Frågan är om vi ska nöja oss att uppgradera till Logger 32, eller om vi ska gå över till HRD. Det är en hel del i klubben som kör med HRD, vilket skulle vara en fördel. Även att använda MixW som loggprogram har diskuterats. Vad tycker du? Lämna din synpunkt på månadsmötet i februari, helst själv närvarande, men annars kan du bifoga din synpunkt till någon annan som närvarar.

HamRadiodeLuxe