Distriktsmötet 9/10

Några nyheter från distriktsmötet 9/10 i Ölmbrotorp:

DL4 Rolf SM4HBG samt Lennart SM4LLP.

SSA:s utbildningsledare, SA6AHL, önskar att varje distrikt utser en utbildningsfunktionär för koordinering av utbildningsinsatser i distriktet.

SSA:s tekniksektion sponsrar del av kostnaden för byggsatserna för de klubbar som gör ett byggprojekt med griddippan DipIT.

En översättning av IARU:s “Etik och trafikmetoder för radioamatörer” kommer snart att publiceras på SSA:s hemsida.

Vi fick också information om QSL-distributionen i distriktet. När det kommit 10kg QSL för fjärde distriktet skickas de från SSA till Vålbergsklubben, SK4IL. Sorteringen för fjärde distriktet bedrivs som ett klubbprojekt, vilket betyder att  det beror på uppslutningen på klubbkvällarna och andra klubbaktiviteter hur fort sorteringen går. Utsändningen till QSL-mottagarna i distriktet sker inte med någon direkt regelbundenhet utan när sorteringen är klar. SK4IL behöver hjälp med information om till vilka QSL-mottagare medlemmarna i distriktet vill ha sina QSL skickade. För närvarande finns en lista på fjärde distriktets hemsida med amatörer som man behöver upplysningar om. Gå till www.ssa.se och klicka på “Sektioner & distrikt” och välj där “Distrikt 4” så hittar du listan.

Protokollet från distriktsmötet hittar du också på Distrikt 4 hemsida.

Efter mötet höll Karl-Arne Markström, SM0AOM, ett intressant föredrag om amatörradions utveckling.

Några av mötesdeltagarna