Rekord i Eskilstuna

I år var det rekord på radiomässan i Eskilstuna, nästan 330 meter bord, nästan 80 säljare. Deltagarantalet var drygt 1.100 vilket inte är nytt rekord, men väldigt många besökare för en amatörradiomässa i Sverige. Eskilstunamässan är den största samlingspunkten för radioamatörer i Sverige. Många medlemmar i Lindesbergs Radioklubb sågs också i vimlet, och det blev både det ena och det andra utburet från loppisen. För egen del blev utbytet antenner, både för handapparat och bil. Ett antal träffar för olika intresseområden inom amatörradion avverkades, och det fanns även möjlighet att avlägga prov för amatörradiocertifikat. Eskilstuna Sändareamatörer är värda en stor eloge för sitt fina arrangemang av denna mässa.

/SM4EPR