Rapport från DX-match

DX-match i Jönköping blev en lyckad tillställning. Ett brett utbud av föreläsningar i ett fullspäckat program var inspirerande för oss radioamatörer. Första bilden nedan visar Craig, K9CT, som berättade om expeditionen till Palmyra Island, K5P,  expeditionen till Navassa Island, K1P, samt hur man bygger upp en effektiv station för tävlingar på kortvåg. Det är otroliga kostnader och en stor organisation för dessa utflykter till små öar. Axel, DL6KVA, från Rostock berättade om den strapatsrika expeditionen till South Sandwich Island, VP8STI, och South Georgia Island, VP8SGI. Han berättade också om likaledes utmanande expeditioner i Ryssland för att aktivera olika RDA för diplomet Russian District Award. Raden av fängslande berättelser fortsatte. När det gäller kommande expeditioner berättade Kenneth, LA7GIA, om kommande enmansexpedition till Centralafrikanska Republiken, TL8AO. Se hans hemsida, http://la7gia.com/tl8ao/index.html . Bilden av samlade föreläsare visar SM5DJZ, LA7GIA, SM6CPY, LB2TB, SM7LPY, DL6KVA, K9CT, DL3DXX. Saknas gör DF6JC/SA7AJC, SM6DOI, SM0HRP. Ett trevligt program för medföljande fanns också med besök både i stadskärnan, på Taberg och i Gränna.

K9CTDL6KVAFöreläsare

Comments are closed.