Sommarslut

Sommaren börjar lida mot sitt slut och verksamheten på radioklubben börjar komma in i normala gängor. Klubben har varit befolkad på tisdagar och vi har haft besök av en del amatörer från grannskapet. Dessutom har klubbmedlemmar deltagit i olika aktiviteter som fieldday, meteorscatterkörning, SMFF-aktiviteter, resning av ny mast med mera. Vi har även klarat av augusti månads första radiosamband vid Lindesimmet, och nu stundar nästa samband vid rally-SM i Askersund. Månadsmötet i augusti, den 25:e, kommer att bli fullmatat med rapporter från sommarens aktiviteter och planering av nya aktiviteter, så se till att vara där. Konditionerna på kortvågen har mattats något, men på VHF och uppåt händer det spännande saker, dels med de högtryck som nu huserar och dels med den intensiva joniseringen av jonosfären som sker. Var aktiv och lyssna!