Lyckat distriktsmöte

Den 11 oktober hölls höstens distriktsmöte på Gillersklack utanför Kopparberg. 17 personer hade letat sig dit. Inledningsvis blev det information om projektet Klacken, med bad, camping, stugor, älgpark, natur och slalom. Kjell, SM4KKJ, informerade om den 42-åriga radioklubben i Kopparberg, SK4UG. Den började som en Privatradioklubb med radiosamband högst på listan över aktiviteter. Som mest var medlemsantalet uppe vid 140. Vår distriktsledare, SM4IVE Lasse, öppnade sedan själva mötet, där en mängd information från klubbarna och från SSA utbyttes. Subtoner diskuterades, och mötet rekommenderade att man vid användning av dessa på repeaterstationer använder 74,4Hz i Örebro och Värmlands län, respektive 85,4Hz i Dalarnas län. Vi fick också information om QSL-verksamheten i distriktet. Nytt är att man på ssa.se på sidan för fjärde distriktet kan se information om senaste QSL-leverensen ut i distriktet. Mötet antog förslaget att vårens distriktsmöte hålls i Gustavsfors. Foton från SM4LLP.

SM4KKJMötesdeltagare