Lindedagen 20 maj

Ännu en gång har vi ställt ut på Lindedagen. Bland mer än 130 andra utställare ställde vi upp tält och riggade antenner och stationer för kortvåg, 145 och 69 MHz. Vädret var bra och det var mycket folk som cirkulerade. På kortvågen kördes en del telegrafi och datatrafik. Amerikanska amatörradioföreningen (ARRL) kontaktades liksom stationer i Japan och Kiribati (Oceanien). Vi samverkade med FRO, som hade en spännande tävling gällande cybersäkerhet. Klockan 19 var det dags att packa ihop med en god känsla efter evenemanget.