CW kursen är i gång
Då var kursen i telegrafering startad. Torsdagen den 15/10 samlades ett litet gäng i Frövi för ge sig i kast med att lära sig den "nobla konsten" att meddela sig med hjälp av telegrafi. Vi har kört två kvällar och alla är vid gott mod. Målet är att kunna köra
Läs merGillersklackrepeatern modifierad
Repeatern SK4EA/R på 145,600 MHz På Gillersklack har idag fått ett nytt filter i mottagardelen. Filtret har bandbredden anpassad för 12,5 kHz kanalseparation. Sändardelen är sedan tidigare anpassad för 12,5 kHz systemet. Du som kör med en äldre station för 25 kHz kanalseparation kan behöva minska
Läs merRepeaterservice
Repeater SK4EA/R på 145,600 MHz kommer att vara ur drift för service en stund på måndag 21 september.
Läs merSK4TL hamloppis 26/9
SAC – Årets Radiotävling
SAC - Scandinavian Activity Contest går av stapeln på telegrafi 19-20 september. Se i övrigt info på ssa.se.
CW kurs startar i början av Oktober.
Vi startar en CW kurs för nybörjare första veckan i oktober. uppstartsmöte sker tisdagen den 29/9 efter månadsmötet kl.19.00 i klubbstugan. Frågor och information kan fås av SM4LRA / Christer Tel. 070 261 51 33 Email: sm4lra@hotmail.com Välkommna 73 de SM4LRA / Christer
Läs merDistriktsmöte 17 oktober
Distriktsmöte 4 Distriktet Lördagen 17 Oktober 2015 Medlemmarna i 4 Distriktet kallas till möte Lördagen den 17 okt 2015 hos SK4BX Plats Cafe Skogen Örebro Samling 09.30 med fika, mötesförhandlingarna börjar 10.00 Efter mötet blir det enklare
Läs merRally Askersund
Rally Askersund kördes med radiosamband på åtta specialsträckor. Rallyt genomfördes i området mellan Karlsborg och Åsbro, en stor geografisk spridning. Trots lite tekniska svårigheter genomfördes uppdraget fullt ut. På basen dirigerade SA0AOE, Stefan, på ett tryggt sätt radiotrafiken. På bilden nedan installationen hos Mats, SM4EPR. Läs mer
