Årsmöteshelgen 12-14 april

Så har då dammet lagt sig efter SSA:s årsmöteshelg i Lindesberg. En mycket trevlig och givande tillställning där solen gav sin glans åt arrangemanget tillsammans med alla deltagare.
Det var fullt hus och gemyt på Stadshotellet fredag kväll. Verkligen trevligt att träffa en mängd bekanta personer från olika delar av landet.
Vi beklagar att köket denna kväll hade stora problem att producera mat i rimlig tid och till alla som önskade.

På lördagen var det full rulle kan man säga. Trots att mötet inträffade bara två veckor efter Eskilstunaklubbens stora loppis uppskattar vi att det var väl över tvåhundra besökare, vi lyckades i alla fall få 160 inskrivna i gästboken.
Radioklubben hade mobiliserat 39 funktionärer för att serva arrangemanget, hålla igång vårt café, köra transporter med mera.
Det hade verkligen inte varit svårt att få folk att ställa upp, mest utmärkande var SM0CRT som önskade hjälpa till och då såg det som en självklarhet att bli medlem i klubben också.
Tack vare den goda uppslutningen och andan blev grannklubbens, SK4TL:s, förfrågan om vi behövde hjälp besvarad med nej, förutom då några som är medlemmar i båda klubbarna.

Vårt mål var att ha föreläsningar bara i den stora aulan, men intresset från föreläsare var större än så, så det blev några parallella seminarier som också drog bra med åhörare.
Det var hög klass på föreläsare och föredrag, tycker jag, så det känns som det blev ett givande utbud för kompetensutveckling.
13 personer deltog i medföljarprogrammet till keramikverkstaden i Järle, vidare till modellbygget av Lindesberg från förr samt ett besök på Plantmarknaden med frågestund hos Marco Åkesson.
Kommentarerna efteråt var genomgående mycket positiva.
Det blev också god uppslutning hos Elisabeth Lingenäs för fri hudvårdskonsultation.

Utställningen var kanske lite begränsad, men det fanns desto mer tid att grotta ner sig i produkterna från de firmor som var där. SSA och DARC var på plats, och SK4EA passade på att utnyttja SM3NXS:s tjänster med granskning av QSL för uppgradering av vårt DXCC-diplom.
Glas med gravyrtext/bilder samt muggar med bilder fanns att köpa. Vaser med gravyr blev också present till de föreläsare som bidrog.

Kvällens bankett på Stadshotellet hade 88 anmälda, varav 86 dök upp. Vi genomförde där dragningen på vårt stora lotteri, där generösa sponsorer gjorde att prisbordet var riktigt späckat. Alla vinsterna har nu avropats, det återstår endast några enstaka att lämna ut.

På söndagen var det dags för SSA:s årsmöte, med 64 närvarande medlemmar.
Det var inga större överraskningar. Valen förlöpte utan överraskningar. Ny medlem i valberedningen är Jörgen, SM3FJF. Mötet godtog styrelsens svar på inlämnade motioner.
Inget färdigt förslag för nästa årsmöte fanns, men medlemmar i Jemtlands Radioamatörer avsåg att undersöka möjligheterna.

Såväl under som efter mötet har vi fått positiv feedback från många håll, och det är skönt att ha med sig i klubbens fortsatta aktiviteter.

Vi är tacksamma även för våra huvudsponsorer SSA och Bergslagens Sparbank, vars bidrag tidigt utgjorde en ekonomisk stabilitet och trygghet för vårt åtagande.
Nedan finns bilder tagna under lördagen. Fotograf är Åke, SM4KKN. Copyright Lindesbergs Radioklubb!
Vi har också filmer från föredrag på gång, och det återkommer vi snart med. Tyvärr var det tekniska problem i skolans utrustning under det första föredraget som Dag, SM4DSQ höll, så det kommer inte att förekomma någon film därifrån.

Till slut ett tack till alla som gett oss möjligheten och som gjort det till vad det var. Tack till SM3WMU som genom åren tjatat på att Lindesberg vore en bra plats för årsmötet, och till DL4, SM4IVE, som nu konkret tog upp frågan med oss.

Comments are closed.